Rozwój
Wychodzimy poza typowe schematy zajęć. Łączymy znane i sprawdzone metody pracy z nowymi standardami. Kolejne wyjazdy szkoleniowe naszej kadry w ramach realizowanych programów Erasmus+ to kolejne nieszablonowe pomysły, które wdrażamy w naszej szkole. Stawiamy na innowacyjne podejście - nie tylko do nauki, jako procesu. Przede wszystkim, jesteśmy otwarci na różne style uczenia się naszych uczniów.
Rozwój osobisty
Tutoring i mentoring
Tutoring to styl pracy nauczyciela (tutora) zazwyczaj z jednym uczniem (podopiecznym, tutee). Opiera się na ich indywidualnej relacji, podczas serii spotkań (tutoriali). Mentoring to relacja między nauczycielem a uczniem zorientowana na odkrywanie i rozwijanie potencjału ucznia. Polega głównie na tym, by uczeń, poprzez regularne rozmowy z mentorem, zdobywał nową wiedzę, poznawał siebie, rozwijał zawodową samoświadomość i nie obawiał się podążać wybraną samodzielnie drogą samorealizacji.
Mindfulness
Celowe (świadome) kierowanie swojej uwagi na to, czego doznaje się w danej chwili - tu i teraz. Człowiek doświadcza czegoś w danym momencie, ale nie myśli, co to oznacza, nie zastanawia się nad tym, tylko wycisza emocje i odsuwa umysł "na bok", by mógł skupić się na doświadczeniu chwili obecnej, by mógł przyjmować i postrzegać docierające do niego informacje jasno, bez ładunku emocjonalnego, nie przez filtr ukształtowanych już poglądów.
Coaching edukacyjny
Osiągnięcie lepszych efektów nauczania poprzez zrozumienie zachowań dzieci, umiejętną pracę z nimi i skuteczną motywację do nauki.
Rozwój kulturalny i artystyczny
- Godziny czytania (czytanie bostońskie dla wszystkich uczniów)
- Warsztaty z twórczości plastycznej (wystawa prac 1 raz w roku)
- Warsztaty z twórczości plastycznej (wystawa prac 1 raz w roku)
- Warsztaty teatralne (1 raz w roku)
- Historia sztuki i muzyki (przedmiot szkolny)
- Kreatywne pisanie (w programie szkolnym)
- Edukacja filmowa i teatralna (do decyzji nauczycieli i uczniów)
Kompleksowy monitoring osiągnięć
- Zestaw 6 ważnych wybranych przez ucznia prac pisemnych rocznie
- Zestaw 3 wybranych prac artystycznych/technicznych dowolną techniką
- Dziennik autorefleksji i autoewaluacji z podsumowaniem 3 razy w roku
- Udział w wolontariatach i konkursach
- Tabela zdobytych umiejętności
- Samoocena i stopień realizacji celów
- Kalendarz postępu wiedzy
- Portfolio językowe
- Ocena nauczyciela mentora, oceny innych nauczycieli