Technologie
Mamy świadomość, że niezależnie od dalszych kierunków edukacji czy zawodowych naszych uczniów, szeroko pojęte kompetencje informatyczne są kluczowe we współczesnym świecie. Dlatego korzystamy na co dzień z odpowiednich dla danego przedmiotu narzędzi wspierających procesy edukacyjne.
Co więcej, niezależnie od wybranego profilu rozszerzeń programowych, każdy uczeń uczestniczy w zajęciach z zakresu Computer Science. To szansa na zdobycie kompetencji w zakresie informatyki, szczególnie cenionych w branżach cyfrowych. Zachęca uczniów do kreatywnego myślenia, poprzez stosowanie praktycznych rozwiązań programistycznych. Ponadto zajęcia te zachęcają do bycia:
- pewnymi siebie, wykorzystując szereg technologii i paradygmatów programowania;
- odpowiedzialnymi, używającymi technologii w sposób etyczny;
- refleksyjnymi, doskonalącymi własne rozwiązania programistyczne
- innowacyjnymi, tworząc skuteczne rozwiązania problemów
- zaangażowani w technologię, w to, jak jest zbudowana i jak powstają rozwiązania programistyczne.
Krytyczne i niezależne myślenie to kolejne z kluczowych umiejętności nabywanych i rozwijanych w toku realizacji programu.
Computer Science kładzie szczególny nacisk na:
- Myślenie obliczeniowe, takie jak abstrakcja, dekompozycja i myślenie algorytmiczne są używane do zbadania problemu i zaprojektowania rozwiązania, które można zostać wdrożone - z zastosowaniem odpowiednich narzędzi.
- Paradygmaty programowania, czyli sposób lub styl myślenia o problemach lub podejścia do nich.
- Komunikacja, jako podstawowy wymóg sprawnego posługiwania się narzędziami informatycznymi. Obejmuje ona zdolność przekazywania danych z jednego urządzenia lub komponentu do innego oraz zrozumienie zasad i metod, które są wykorzystywane w tym transferze danych.
- Architektura komputera i sprzętu komputerowego, czyli przede wszystkim podstawowe zasady, które warunkują sprawne przesyłanie informacji między elementami, które tworzą komputer oraz umiejętności właściwego dla danego kontekstu dobierania i stosowania oprogramowania.
- Reprezentacja danych i struktury w taki sposób, by były zorganizowane w sposób zapewniający efektywny dostęp, przesyłanie, przetwarzanie i dostęp.
- Krytyczne podejście do źródeł informacji - szczególnie z naciskiem na efektywne wyszukiwanie, selekcjonowanie, przetwarzanie i użycie stosownie do potrzeb danego kontekstu.