Partnerzy
Partnerstwo to kluczowy element organizacji naszej szkoły. Od początku kładziemy ogromny nacisk na współpracę z podmiotami zewnętrznymi, dzięki czemu edukacja w liceum da naszym uczniom jeszcze szersze spojrzenie na wiele zagadnień i stanie się szansą na budowanie własnych sieci cennych kontaktów (nie tylko w Polsce). Edukacja przez partnerstwo to także budowanie przez każdego ucznia cennego portfolio doświadczeń i kompetencji niezbędnych zarówno w sferze edukacyjnej, jak i zawodowej.
Cambridge International
- Pierwsze kroki
Jesteśmy po pierwszych rozmowach z Cambridge International. Po przejściu ścieżki certyfikacyjnej, od września 2023 staniemy się szkołą międzynarodową. Nasi uczniowie będą mogli przystępować, poza polską maturą, także do matury brytyjskiej - rozpoznawanej przez wiele uczelni wyższych na całym świecie.
- Oddziały międzynarodowe
Szkoły, które realizują programy Cambridge International to szkoły międzynarodowe. Przed wdrożeniem programów, otrzymują zezwolenie Ministra Edukacji i Nauki na prowadzenie oddziałów międzynarodowych. Uczniowie uczestniczący w tych programach, poza polską podstawą programową, realizują międzynarodowe programy edukacyjne.
- Programy
Programy edukacyjne Cambridge International to wszechstronna, międzykulturowa edukacja. Kształcenie odbywa się w języku angielskim. Cechą charakterystyczną tych programów jest możliwość elastycznej ich realizacji. Zarówno metody pracy, jak i narzędzia mogą być swobodnie dobierane do faktycznych potrzeb uczniów.
- Egzaminy
Uczniowie oddziałów międzynarodowych mogą przystępować do polskiej matury. Ponadto mają możliwość zdawania odpowiedników brytyjskich tego egzaminu AS & A Level.
Apple Distinguished School
- Charakter szkoły
Będziemy także aplikować do grona szkół w ramach programu Apple Distinguished School. Szkoły Apple Distinguished School są ośrodkami postępu i doskonałości w dziedzinie edukacji, w praktyce realizując promowaną przez Apple wizję nauczania z pomocą technologii. Grono tych szkół jest postrzegane, jako grupa najbardziej innowacyjnych szkół na świecie.
- Innowacyjność jako ciągły proces
Społeczność skupiona wokół każdej szkoły Apple Distinguished School ma jasno sformułowaną wizję realizacji celów edukacyjnych w środowisku nasyconym nowoczesnymi technologiami. Osoby kierujące szkołą definiują strategię innowacyjności, na którą składają się elementy takie jak kultura, zespół, potencjał, społeczność, zaplecze finansowe i metodologia pomiaru wyników. Wsparcie dla realizacji wizji szkoły jest procesem ciągłym, który wymaga przemyślanego planowania, zdobywania doświadczeń i wprowadzania udoskonaleń. iPady i komputery Mac są używane jako narzędzia inspirujące uczniów do większej kreatywności, pracy zespołowej i krytycznego myślenia. Kierownictwo szkoły kreuje i rozwija środowiska, w których uczniowie podchodzą do nauki ze szczerym zainteresowaniem i ciekawością.
- Pad dla każdego
Każdy uczeń i nauczyciel otrzyma osobisty iPad, jako narzędzie inspirujące do jeszcze większej kreatywności, pracy zespołowej i krytycznego myślenia.
Szkoła Stowarzyszona UNESCO
Idea
Rozpowszechnianie idei współpracy międzynarodowej wśród dzieci i młodzieży przyczynia się do budowania wzajemnego zrozumienia, a dzięki temu do zachowania pokoju na świecie. Takie założenie legło u podstaw stworzenia, w 1953 roku, programu Szkół Stowarzyszonych UNESCO. Uczestnictwo w programie Szkół Stowarzyszonych UNESCO łączy się z moralnym zobowiązaniem do podejmowania wszelkich działań promujących kulturę pokoju i wzajemnego międzynarodowego zrozumienia.
Cele
Szkoła stowarzyszona realizuje podstawowe cele, zapisane w Akcie Konstytucyjnym UNESCO, planując swoje działania w oparciu o cztery filary edukacji, przedstawione w raporcie Międzynarodowej Komisji do spraw Edukacji dla XXI wieku (Raport Delors’a):
- uczyć się, aby wiedzieć - czyli zdobywać narzędzia rozumienia;
- uczyć się, żeby działać - mieć świadomość oddziaływania na środowisko i wykorzystywać tę możliwość;
- uczyć się, aby żyć wspólnie - być aktywnym członkiem grupy, społeczeństwa, umieć współpracować;
- uczyć się, aby być - rozwijać swoją osobowość, nauczyć się osobistej odpowiedzialności.
Projekty
- Szkoła stowarzyszona także włącza się w realizację celów przyjętych przez ONZ w 2015 roku w "Agendzie na rzecz Zrównoważonego Rozwoju 2030", a szczególnie celu 4, jakim jest zapewnienie wszystkim ludziom dobrego poziomu edukacji oraz umożliwienie kształcenia przez całe życie. Przystępując do sieci Szkół Stowarzyszonych UNESCO szkoła realizuje projekty:
- Problemy światowe i rola ONZ w ich rozwiązywaniu
- Edukacja na temat zrównoważonego rozwoju (edukacja globalna)
- Edukacja dla pokoju i praw człowieka
- Dialog kultur i religii (edukacja międzykulturowa)
- Dni, rocznice, wydarzenia organizowane pod patronatem UNESCO
Współpraca z ośrodkami akademickimi
Nie tylko w Polsce
Dzięki naszym dotychczasowym doświadczeniom w ramach współpracy z ośrodkami akademickimi z Polski (Warszawa, Łódź) i Hiszpanii (wymiany Erasmus+), uczniowie liceum będą mieć szansę uczestnictwa w projektach wychodzących ponad typowy program liceum ogólnokształcącego.