Zadzwoń: + 48 572 00 11 00
2024-03-20
Drugi dzień wizyty czeskich uczniów rozpoczął się od artystycznego zwrotu, koncentrując się na warsztatach teatralnych mających na celu zbadanie złożonej relacji między ludźmi a nowoczesną technologią przez pryzmat dramatu i występów. Działania tego dnia zostały starannie opracowane, aby skłonić do refleksji nad dwustronną naturą postępów technologicznych: wygodami i możliwościami, które przynoszą, w kontraście do potencjalnych ofiar związanych z osobistym połączeniem i prywatnością. Poprzez medium teatru uczestnicy zagłębili się w te tematy, kwestionując i przedstawiając wielowymiarowe wpływy technologii na życie ludzkie. W miarę postępu dnia warsztaty osiągnęły punkt kulminacyjny w postaci pokazu kreatywnego wyrazu, z uczniami kierującymi swoje nowo nabyte spostrzeżenia w scenki teatralne. Te występy służyły nie tylko jako platforma do prezentacji ich umiejętności aktorskich, ale także jako żywa refleksja nad ich krytycznym zaangażowaniem w tematykę dnia. Jednak eksploracja nie zakończyła się na zasłonie. Wieczór przeszedł w ekscytujące wyzwanie: przygodę w pokoju zagadek, starannie zaprojektowaną, aby przetestować ich pracę zespołową, umiejętności rozwiązywania problemów, a może subtelnie, ich zdolność do nawigowania w złożonych scenariuszach bez bezpośredniej pomocy technologii. To immersyjne doświadczenie dodało angażujący, praktyczny wymiar do refleksji dnia na temat roli technologii w naszym życiu. Podróż tego dnia zakończyła się wielką celebracją polskiej kultury, oznaczoną ucztą oferującą smak lokalnych przysmaków kulinarnych. Ambiance zostało dodatkowo wzbogacone przez występy tancerzy z lokalnej grupy folkowej, w skład której wchodziło dwóch uczestniczących uczniów, wplatając tym samym nici wspólnoty i wspólnego dziedzictwa w gobelin doświadczeń tego dnia. To połączenie artystycznej eksploracji, interaktywnych wyzwań i immersji kulturowej ujęło szerszą misję projektu: wyposażyć młodych ludzi w zrównoważoną perspektywę na technologię cyfrową, zapewniając, że ich biegłość technologiczna jest uzupełniona o bogate zrozumienie wartości ludzkich i połączeń. Mobilność uczniów jest częścią projektu wspieranego przez Międzynarodowy Fundusz Wyszehradzki. Więcej informacji na dedykowanej stronie projektu.